donderdag 12 december 2013

Review: L’Oreal Color Riche – Confetti topcoat


Ik liep vorige week bij de DA Drogist binnen en zag daar een display staan van L’Oreal Paris, met daar op heel veel Color Riche nagellakjes met 50% korting! Ze kosten normaal €5,99 dus nu maar €2,99! Ik ben gek op het speuren naar koopjes, dus ik moest gewoon even kijken. Ik zag een super leuke topcoat met zwart/witte confetti, helemaal in mijn straatje en je ziet het niet vaak. Zwart/wit doet me altijd meteen denken aan The Nightmare Before Christmas, just love it.
Het lakje is overigens gewoon van de nieuwe collectie voor de feestdagen!



Customize jouw look met Le Vernis special effect Top Coats. Direct een vleugje couture op je nagels! Kies je favoriete kleur nagellak en gebruik een van de trendy top coats voor de perfecte finish. Trendy nagels, tot 10 dagen lang.
- Bron: www.loreal-paris.nl



Dit is ‘ie dan, de zwart/witte confetti topcoat van L’Oreal. De naam van het lakje is: 916 Confettis. Het zit in een eenvoudig, klein rechthoekig potje met een inhoud van 5ml. Dit is minder dan de meeste nagellakjes standaard aan inhoud hebben, maar hoe vaak maak je een lakje nou helemaal op? Ik vind het een prima inhoud voor een topcoat met flakes erin, want je gebruikt deze waarschijnlijk toch niet elke week.




Het zijn hele kleine ronde confetti’s in het zwart en wit, in een transparante nagellak. Het is lastig te fotograferen, maar als je heel goed kijkt zie je nog heeeele fijne zilvere glittertjes. Ik zou bijna zeggen dat het pixie dust is, haha. Anyway, ik ben benieuwd hoeveel van deze kleine confetti flakes er op mijn nagel terecht komen wanneer ik het lakje aanbreng. Let’s see!


Ik heb de Confettis topcoat over mijn zwarte nagellak aan gebracht. Op deze manier vallen de zwarte spikkeltjes niet op, maar knallen de witte er enorm uit. Ik vind het een erg leuk effect geven. Als kleine sneeuwvolkjes die in de nacht naar beneden komen dwarrelen.

Ik heb 1 laagje van de topcoat over mijn gehele nagels aangebracht, zoals je ziet zijn het een paar losse witte stipjes verspreid over mijn nagel. Vervolgens heb ik geprobeerd zoveel mogelijk stipjes op het kwastje te nemen om deze vervolgens bij het begin van mijn nagel aan te brengen. Zo dicht mogelijk tegen mijn nagelriem. Dit geeft een erg leuk effect vind ik. Van het zilveren pixie dust is overigens weinig te bekennen. Als je heel goed kijkt zie je ze een heel klein beetje glinsteren, maar dit valt absoluut niet op.

Ik zou de Confettis topcoat ook misschien nog over een rood lakje kunnen dragen, andere kleuren zijn niet zo mijn ding. Maar dat is mijn persoonlijke smaak, zwart/wit kan namelijk OVERAL bij!


Na een paar dagen wilde ik de nagellak verwijderen.. Dit was best lastig! De transparante nagellak lost wel op door de nagellak remover, maar de confetti niet. Ik kreeg het er bijna niet af! Ik moet mijn nagels echt even soaken in de nagellakremover, wilde ik alle spikkeltjes eraf krijgen. Niet ideaal, maar ik vind het het wel waard omdat de nagellak zo leuk is!


Like or dislike?
Like! Ik vind het een erg mooie topcoat, helemaal Kim. Het is feestelijk maar niet kitsch. Ik vind het echt een leuk effect geven, speels, maar toch eenvoudig. Erg blij dat ik deze heb gekocht!
Verkrijgbaar bij de drogist, in het L’Oreal schap. Hij zit in de huidige (feest)collectie en kost €5,99.

- Kim


Geen opmerkingen:

Een reactie posten